WaPo walkback: Paper yanks chunks of stories based on discredited Steele dossier

WaPo walkback: Paper yanks chunks of stories based on discredited Steele dossier


The Washington Post on Friday took the unusual step of correcting and retracting portions of two articles, published in 2017 and 2019, that relied on the now-discredited, Trump-bashing Steele dossier.

Sally Buzbee, the executive editor for the Washington Post, revealed the newspaper was unable to stand by the accuracy of their reporting regarding source Sergei Millian — former president of the Russian-American Chamber of Commerce — noting the recent indictment filed by Special Counsel John Durham this month. 

“The original version of this article published on March 29, 2017, said that Sergei Millian was a source for parts of a dossier of unverified allegations against Donald Trump. That account has been contradicted by allegations contained in a federal indictment filed in November 2021

Trending: Alleged Epstein madam Ghislaine Maxwell on trial — here’s what to expect

Continue reading

You Might Like

 

Join the conversation!

Please share your thoughts about this article below. We value your opinions, and would love to see you add to the discussion!

Thanks for sharing!
Send this to a friend